maandag 21 januari 2008

Een oude bekende...

Bon siman. Afgelopen weekend hebben we weer eens gedoken. Althans ik (15*), samen met bezoeker Paul (57) en Reinoud (113) Tineke (880). Aysheline (15) was ziek, had de hele nacht lopen dolen en overgeven door huis en zag een verblijf onder water niet echt zitten. Lieke (15), de vrouw van Paul bleef aan de kant om Douwe (0), de aardigste jongen van Curaçao bij te staan in zijn ontwikkeltocht op Blauwbaai. Douwe is namelijk erg ondernemend en praat je de oren van het lijf. Hij is het eerste kleinkind van mijn oudste zus en zwager, Agaath (0) & Tjark (0), die hier al eerder waren.

Ik was nog nooit op Blauwbaai geweest, dat wil zeggen: onder water. En ik was onder de indruk van de enorme muur die zich daar stijl naar beneden stort onder water. Je hebt op een gegeven moment niet meer in de gaten of je stijgt of daalt. Bij 30 meter vonden we het welletjes en zijn we weer teruggegaan. Daar waren zieke Aysheline en Jonathan (2) aangekomen om op het strand verder uit te zieken. Ik kan me rottiger plekken bedenken.

Aan het eind van de middag zijn we naar Patricia en Willem op Jan Sofat gereden om hun BBQ te testen en Daniel (1) op te halen die een dagje had gelogeerd bij zijn vriendje Milo (0). Zij wonen erg mooi, aan het water en met uitzicht op de Tafelberg. Mooie bijkomstigheid was de volle maan en de vele sterren aan de heldere hemel: Op het strand van Mambo, afgelopen week, kwam ik Laurens Keessen tegen. Ik had hem 23 jaar geleden voor het laatst gezien, in Utrecht. Wij woonden 2 straten van elkaar vandaan en ik heb destijds zijn beige 2CV voor 500 Nlg overgenomen. Dat schept een band.

Ik wist wel dat hij op Curaçao zat en gokte er op hem ooit tegen te komen. Curaçao is niet zo groot, maar nog altijd groter dan je denkt: na anderhalf is het dan gelukt. In de krant van maandag kwam ik hem prompt weer tegen, met naam en toenaam in het kader van de versoepeling van beleggingsrestricties door de Centrale Bank. Lourens is namelijk actuaris van beroep en geeft advies en bespiegelingen over - onder andere - financiële kwesties op het eiland. Misschien dat ik later nog een keer een onderwerp hier aan ga wijden. Als ik hem wat langer heb gesproken....

-----------------------------------

* tussen haakjes staan niet onze leeftijden, maar onze duiken!

1 opmerking:

Anoniem zei

Maar eh, stel nou dat onoplettende lezers toch denken dat de cijfers achter de namen leeftijden zijn i.p.v. aantal duiken. Dan zouden ze denken dat ik 57 ben. Niet waar natuurlijk, 53 slechts! Een broekie!

(Overigens ben ik vereerd dat mijn duikstijl er blijkbaar uitziet alsof het er al 57 zijn. Ik zou jou trouwens zomaar op 16 of 17 inschatten hoor!).