Na onze duik en de plotselinge mededeling van Jonathan dat hij ook wilden gaan duiken (zie bericht gisteren) kwam er een minder mooi bericht binnen op de telefoon: Joan, onze schoonmaakster belde op om te zeggen dat Aqualectra de stroom zojuist had afgesloten!
Dit gebeurt meestal als je niet betaalt, maar Aysheline had op 1 oktober al betaald, dus hier klopte iets niet.
Wat was het geval (daar kom je dus later achter): Aysheline had voor het eerst via Internet betaald. Nu moet je weten dat dit soort diensten (Internet) hier allemaal nog niet zo ingeburgerd is als in Nederland. De MCB bank had dan weliswaar het geld van onze rekening gehaald, maar daarna wisten ze even niet wat ze er dan mee moesten doen...."Weet je wat...?" moesten ze toen gedacht hebben: "laten we het geld parkeren en die mensen niets zeggen..." En hier op Curaçao wordt je - bij niet-op-tijd betalen - direct van het net afgehaald, het elektriciteitsnet dan wel te verstaan. Het maakt niet uit hoe trouw je bent geweest in het verleden: prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst is het wederzijdse motto van klant en leverancier hier! Afijn, 4 uur en een hoop ergernis verder had Aysheline alles weer geregeld. De power zou diezelfde avond nog teruggezet worden.
(zie volgende bericht)
1 opmerking:
Hmm... heb naar aanleiding van jouw post snel mijn laatste Aqualectra-rekening (september 2007) via MCB@home betaald.
Het voordeel is, als ze me afsluiten merk ik daar niet zo gek veel van... :-)
Een reactie posten