zondag 12 augustus 2007

Dat zijn nog eens schoenen...

Onlangs schreef ik over de nieuwe schoenen van Jonathan.

Wel, ook ik heb geen geluk met mijn stappers. Een maand of drie terug kocht ik samen met Aysheline, Jonathan en Daniel afgeprijste sportschoenen in een gerenomeerde sportzaak op het eiland (de Jong Sports). Jonathan vond het maar niets: schoenen van onder de 10 gulden (€4,45), dat kan niks zijn! Ook mijn uitleg dat die schoenen gisteren nog 150 gulden deden, maakte geen indruk.

Vanochtend was dan eindelijk de vuurdoop voor mijn prachtige, maat 47 grote sportschoenen. Agaath is de eerste Drayer geweest die de Christoffelberg, de hoogste van Curaçao, bedwongen heeft en wat is er mooier dan om op haar verjaardag, vandaag, deze geweldige prestatie te evenaren. Samen met John, Mill, hun kinderen en Jonathan!

Om 5.00 uur ging de wekker, om 6.00 uur kwamen John en Mill langs en om 7.00 uur startte onze klimtocht. Om 7.01 uur hoorde ik "pling" en om 7:02 "plang". Een angstige blik naar beneden leerde mij dat Jonathan wederom gelijk had: €4,45 voor een maatje 47, dat is ook niets:

Ik heb desondanks de beklimming afgemaakt (raak nooit je doel uit zicht), maar heb nogal wat (uit)lachende klimmers onderweg ontmoet. Solidair volkje hoor.

Geen opmerkingen: