zaterdag 16 juni 2007

Weekend....

Het is vandaag zaterdag, en onze buren houden een afscheidsfeestje voor de kinderen. Zij zijn verleden jaar gekomen, maar hebben de keuze gemaakt om nu al terug te keren. Thom, hun oudste zoon is goed bevriend met Jonathan en Daniel.

Zo is het een gaan en komen van makamba's* hier op het eiland.

Sommigen komen voor het geluk en mooie weer, de meesten omdat een detachering (gecombineerd met het mooie weer) lucratief is. Ellen en Roel, onze buren kunnen beroepsmatig niet aarden in de tandartsenpraktijk waar zij bij zijn aangeschoven. Door de armoede op het eiland is de markt voor tandheelkunde goeddeels gereduceerd tot tandtrekkunde.....
En daar zaten zij niet op te wachten.

Voor Jonathan is zo'n vertrek toch even slikken. Afscheid nemen ligt bij hem - net als bij zijn vader - toch wel gevoelig. Zijn binding aan mensen is heel sterk. Veel sterker dan bij Daniel.

Het huurhuis van Roel en Ellen gaat nu in de vakantiehuur. Naar verluidt hebben we met Kerst en Oud & Nieuw Jantje Smit als buurman. Laten wij nou net van plan zijn om de jaarwisseling in Nederland te vieren...

Vanmiddag staat Aysheline weer in de finale van een softbaltoernooi. Zij hebben vanochtend de kampioen van het vorige toernooi verslagen. Elma en Emilia weten hoe sfeervol zo'n toernooi kan zijn (zie ook hier). Dus ik ga vanmiddag even kijken.

Vanavond een housewarming party bij Reinoud. Hij is een gepensioneerde psycholoog en oud-collega van Artsen zonder Grenzen. Ik ben met hem bezig om iets op het gebied van Trauma Hulpverlening te organiseren op Curaçao. In samenwerking met www.doenbv.nl

En dan nadert ook al weer het einde van mijn dienstverband bij de Belastingen, 1 juli. Vanwege bezuinigingen willen ze met mij op uurbasis-tarief door ipv een arbeidscontract. Dat gaat ze nog meer geld kosten volgens mij....

Ik ben volop aan het solliciteren. Van de week bij het NAAM. Dit is het Archeologisch Antropologisch museum van de Nederlandse Antillen. Ze zoeken iemand om de digitalisering van de collecties ter hand te nemen. De eerste keer dat ik in mijn eigen vak solliciteer. Aan het eind van de maand hoop ik een gesprek te hebben met het "Renaissance Hotel". dit hotel is in aanbouw in Otrabanda en zij zoeken een ICT Manager.

En dan heb ik nog wat kleinere opties in de zelfstandigen sfeer. Ik hou jullie op de hoogte!

* makamba = witte nederlander. Geen negatief woord hoor.

Geen opmerkingen: