woensdag 20 juni 2007

Rapportentijd

Vandaag kreeg Daniel zijn eindrapport van klas 1, groep 3. Dit jaar is een heuse mijlpaal bereikt: Daniel kan lezen en schrijven!

Wij zijn natuurlijk erg trots op hem en genieten van zijn pogingen om alles mee te lezen. Het leuk is dat hij van TV en krant in gewoon ABN praat (of wat daar voor door gaat) en dat hij zijn schoolwerk in een onvervalst nederlands-antilliaans accent ten gehore brengt: "zo lezen ze in de klas ook, hoor Papa". Geheel in de lijn van de traditie sputter ik tegen dat zulks niet gepast is en afschuwelijk klinkt, indachtig mijn moeder horend, die vroeger hetzelfde zei over mijn "hilversums" accent. Maak je niet zo druk, dacht ik dan.......(nu weet ik beter!)

Zijn rapport is geweldig. Zelfs voor gedrag en vlijt heeft hij een B. Op zijn Amerikaans dus. Kwam ik vroeger niet mee thuis hoor!

Jonathan krijgt volgende week zijn rapport (in cijfers) en beiden vakantie. Daarna krijgen we tot en met september bezoek van diverse vrienden uit Nederland. We zien er naar uit!

Geen opmerkingen: