dinsdag 25 maart 2008

Aiven & Norma trouwen twee keer!

Aiven ta mi swa, swa!

Ingewijden weten dat de vlotte benaming van iemand die je dierbaar is, op Curaçao 'SWA' is. Swa staat voor zwager, maar mag voor iedereen gebruikt worden, mits het om een man gaat. Nog moderner is het om 'Ruman' te zeggen, broer....

Aiven (49) is mijn echte zwager en heeft het gepresteerd om afgelopen weekend te trouwen met Norma Zuiverloon (?). Ik zeg met opzet 'gepresteerd', want op onze bruiloft in 1995, zei hij, als oudste broer (en man) in de familie van Aysheline, dat hij zover nog niet was. Het heeft inderdaad dus nog een kleine 13 jaar geduurd voordat ook hij 'ja' kon zeggen......Een echte man weet wat voor moed daarvoor nodig is ;-)!

Leuke bijkomstigheid was dat Daniel bruidsjongen mocht zijn. Een eer die mij ook ooit te beurt is geweest toen ik 6 of 7 was. Bij het huwelijk van mijn oudste zus, Agaath. Vergelijk de pictures maar eens:

Ik ben die mooie brildragende jongen, toen al! Ik doel uiteraard op die bril....

Aiven en Norma zijn eerst getrouwd in Nederland, want daar wonen ze. Vervolgens hebben ze 33 buren, kennissen en vrienden meegezeuld naar Curaçao om het geheel in de kerk af te ronden. Twee huwelijkvoltrekkingen zonder scheiding tussendoor. Knap hoor. Het feestje daarna in theater Luna Blou was ongeëvenaard. Aysheline hield een mooie speech met leuke wetenswaardigheden over Aiven als belhamel en Casanova.....
Voor iedereen in Nederland die er niet bij was en devoot de gedachten over de huwelijksvoltrekking wil laten gaan, volgt onderstaande compilatie:

Geen opmerkingen: