donderdag 31 mei 2007

Weer ingebroken...

Bij de vorige inbraak in ons huis (22 januari jl.) hebben de dieven een oude antiek houten koloniale zitbank laten staan. Reden: er lag een koe-bel op de bank en deze maakte geluid, waardoor ik wakker werd en de dieven weg kon jagen.

Gisternacht zijn de dieven teruggekomen en hebben ditmaal uiterst voorzichtig onze laatste porchmeubilair (en die mooie bank) weggenomen. Het alarm dat op onze porch is geïnstalleerd na de vorige inbraak is niet afgegaan...

Je begrijpt dat wij ongelovelijk balen. Na amper één jaar Curaçao zijn we nu 4 keer het slachtoffer geworden van mensen die hun tengels niet van onze spullen af kunnen houden. Daardoor zijn we een auto, een fiets, geld, telefoons en meubilair kwijt geraakt.

Ik heb op de CBS site van de Nederlandse Antillen proberen te achterhalen wat de statistieken vertellen over inbraak en overvallen. Helaas stopt het CBS in 2004. En als je de cijfers van dat jaar leest, schiet je in de lach: slechts 127 inbraken werden gerapporteerd aan de politie!

Ik zou bijna willen voorstellen om criminele Antillianen terug te sturen naar Nederland.
Zo los je immers problemen op.

3 opmerkingen:

Jan-Kees Emmer zei

Balen zeg. Ik zou snel een grote hond nemen. Of doe als ze in de VS doen: koop een geweer.

Alyn, Gilbert, Dylan zei

AI NO!!!! Niet te geloven. Toch wel een goed idee om een flinke hond te nemen??? Of ... Bonaire...? Komen jullie nog langs deze maand om even bij te komen of staat jullie hoofd er nu helemaal niet meer naar? Wat zegt de alarmfirma?

Anoniem zei

Ik zou een paar honden nemen, hoe staat het gesteld met jullie omheining?

Groetjes van Floortje