woensdag 5 december 2007

Pakjesavond

"Zijn we er toch ingeluisd", zei Herman Kuiphof. Deze woorden spookten door mijn hoofd toen ik de Wii, wie? in prachtig blauw sinterklaaspapier inpakte. Doe je niet aan Sinterklaas, sta je toch je goeie geld weer te vergooien. Vrienden van mij, ... eh... grote, volwassen mannen intussen, verzekeren mij echter dat de Wii waanzinnig is.
Het zal aan mij waarschijnlijk niet besteed zijn, want behendigheid met games is mij ten ene male vreemd. Zo verslaat Daniel (7) mij met het grootste gemak wanneer we op de Playstation Need for Speed Carbon spelen. Hij hoeft niet eens op zijn player te kijken! Gelukkig kan ik in het echt met mijn Ford Explorer ook een onwijse drift maken, dus ik blijf bewonderingswaardig in de kinderogen.

Als moderne vader (44) spreek ik dit taaltje al aardig mee, vind je niet......?

Vanavond vieren we Sinterklaas met onze nieuwe gasten, Karin & Michiel. Karin is een goede vriendin van Aysheline uit vroegere tijden; Michiel heeft ze er gratis bijgekregen (Aysheline dan...). Samen zijn het ondertussen goede vrienden van ons allebei geworden en vandaag komen ze aan voor een 12-daagse vakantie.

Ze komen wel midden in de bouw terecht. Vandaag zijn de muren van het zwembad opgespoten en is onze mooie witte tuinmuur bevlekt ontvangen en ziet het er allemaal niet uit. De techniek die ze gebruiken is wel aardig. Op foto's in eerdere posts kon je zien hoe de enkellaags bekisting werd aangebracht, vandaag werd deze opgespoten. Ik heb er een filmpje van gemaakt:

Morgen gaan we één dagje drogen, waarna de coating gaat beginnen. De verwachting is dat het geheel toch af gaat komen voor ons vertrek naar Nederland.

Ku Dios Kè...zullen we maar zeggen!

Geen opmerkingen: