vrijdag 23 november 2007

Jonathan's rapport

Er breken spannende tijden aan voor Jonathan. En dus ook voor ons. Hij zit in groep 8 en moet dit schooljaar dus zijn 'Cito' doen. Op Curaçao hebben we echter geen Cito-toetst, maar de zogenaamde gecoördineerde toets. Afgelopen maandag kwam de juf van Jonathan naar me toe om me te vragen donderdag in de middagpauze langs te komen in plaats van de ouderavond 's avonds. Even sloeg de schrik mij om mijn hart: aparte behandelingen kunnen namelijk ook duiden op onheilstijdingen. Maar gelukkig: juf wilde alle ouders van kinderen die goed presteren (de 'geen opmerkingen' kinderen) graag in de middag zien, "dan heb ik meer tijd voor de wat mindere goden...", voegde ze toe.

Ik hield Jonathan nog even in het ongewis omtrent deze voorkeursbehandeling. Het kan geen kwaad om de druk er even op te houden als het gaat om schoolprestaties...(ik ben ook jong geweest).

Zijn rapport is briljant. Zijn laagste cijfer is een 7 (handenarbeid en muziek), zijn hoogste cijfer een 10! (Aardrijkskunde). Ook Geschiedenis mag er zijn (9 1/2)!

Ik moet onwillekeurig even aan mijn eigen vader denken. Niet omdat hij zo trots was op mijn rapporten, op onze huwelijksdag vergeleek hij die nog met de opstelling van Ajax: 4-4-2, maar omdat hij zo trots kan zijn op mijn zoon (samen op de foto), die blijkbaar met behulp van genen, tienen voor Geschiedenis haalt!

Over genen gesproken: van de week was ik een aantal dia's van mijn vader aan het bewerken in de computer en stuitte toen op foto's van Agaath. Deze moeten genomen zijn tussen 1967 en 1970. Eén ervan moet voor de kenners het bewijs opleveren dat we onsterfelijk zijn: onze kinderen, dat zijn wij zelf! Kijk maar:

Daar zit Lieke! En dus niet haar moeder.....

Wiskundig gezien is er dan ook een goeie verklaring voor het feit dat Jonathan met zijn rapport in de Amsterdam Arena niets te zoeken heeft. Hij heeft het allemaal van zijn moeder...

Ik geef het toe.

Voor vrienden en familie en andere geïntereseerden: de gescande foto's zijn op Internet te zien.


Geen opmerkingen: