vrijdag 11 juli 2008

Vriendendienst

Zoals in de vorige post al te lezen viel: het valt niet mee om ziek te zijn op Curaçao. En al helemaal niet als je partner in Nederland zit. Gelukkig komt Aysheline morgen weer thuis.....

Deze week hadden Reinoud en Lenie in ieder geval toegezegd om twee dagen met de jongens op stap te gaan. Ze mochten ook bij hun blijven slapen. En vanochtend kwam Tineke Knaap, vriendin en collega van Aysheline, de jongens ophalen voor een St. Jorisbaai wandeling.

Zo had ik even de tijd om uit te zieken en wat huishoudelijk werk te doen. Na mijn SVB bezoek gisteren kan ik alles weer aan....

Naast al deze vriendenhulp, kwam ook UTS mij deze week aangenaam verrassen aan mijn ziektebed. Afgelopen zaterdag was ik namelijk met een halfziek hoofd naar een perspresentatie van TDS (dochter van UTS) over High Definition TV geweest. In october gaan ze starten met deze TV-vorm en wij van de pers mochten getuige zijn van de eerste uitzendingen. Ik sprak na afloop de directeur en vroeg hem of ik niet iets eerder gebruik kan maken van HDTV, aangezien wij hier thuis al zo'n scherm hebben staan. Geen probleem. Of ik mee wilde draaien in een testgroep....

En wat is nou het leuke aan HDTV?

Behalve een waanzinnig scherp beeld, kunnen we nu ook Nederland 1 met teletext ontvangen! Weliswaar moeten we die zus uur tijdverschil voor lief nemen (het acht uur journaal om twee uur in de middag), maar het is toch wel erg leuk om weer Nederlandse reclame (!) te kunnen zien. Wat heb ik dat gemist zeg!

Nadeel: ja! Er liggen nu 5 afstandbedieningen op tafel. Da's even zoeken hoor. Maar zolang het ziekbed voortduurt, maakt het mij niets uit.

4 opmerkingen:

treitertukker zei

Waarom alleen Nederland 1 Dick, de andere zenders zijn er nog niet in HDTV format? Heerlijk, teletexten, elke man op Curacao mist dat....

JJ

Anoniem zei

ik was toevallig bij TDS van de week om een cheque op te halen naar aanleiding van de beeindiging van ons abonnement (lachen trouwens, na een half jaar werd ik gebeld dat er een cheque klaar lag. Na een uur denken wist ik waar het van was, de borg moesten we nog terug krijgen!). Nou zag ik daar in de wachtruimte een scherm met HD TV staan en ik dacht al hè HD TV? Maar het beeld was wel wat scherper en inderdaad, ze hadden Nederland 1 opstaan. Nou was het verder net zo slecht als de andere TDS zenders dus ik was niet erg onder de indruk (haperend beeld, blokkerig)... ik ben benieuwd wat de bevindingen van het testteam zijn :-)

Dick Drayer zei

@Theo en JJ: In de proefperiode biedt TDS alleen Ned1, CCN en MLB (baseball) aan. Je krijgt een apart boxje naast je oude TDS kastje en een remote erbij. Het ligt in de bedoeling om vanaf 1 okt een totaalpakket aan te bieden incl. NED2 en NED3. Omdat de publieke omroep eist dat hun sgnaal gratis wordt doorgegeven, is TDS nu aan het kijken of ze 'een prijs' in de huurprijs van de kastjes moeten stoppen om er toch wat aan te verdienen.

Aan slecht beeld wen je, maar ik vind Ned1 een verademing kwa beeld: je kunt tijdens de tour de baardstoppels tellen....

Het klopt dat het beeld nog niet helemaal soepel verloopt. Daar wordt aan gewerkt, aldus TDS.

Volgende week heb ik er een item over op Hoyer2.

Anoniem zei

Hee, dat wordt dus op zondagmidag met het bord op schoot! Ben benieuwd naar je bevindingen.