zaterdag 5 juli 2008

Duiken bij Wedervoort

Menig vakantieganger, maar ook inwoner van Curaçao heeft zijn eerste pasjes onder water gezet met Eric Wedervoort op Boca St. Michiel. Hij is een begrip op het eiland en zijn gezellige duikschool met aangrenzend restaurant ligt mooi aan de monding van Boca en overspant het turqoise blauw van de Caraibische zee.

Eric staat vooral bekend om zijn rust en zijn capaciteiten om zelfs diegene met de grootste watervrees en hardnekkigste claustrofobische aandoeningen onder water te krijgen en te houden.

Ties (12), onze gast uit Nederland, heeft al op 10-jarige leeftijd zijn PADI (duikbrevet) gehaald en wilde na 2 jaar eindelijk wel weer eens onder water. Jonathan (12) en Daniel (8) hebben al een aantal proefduikjes achter hun naam staan (maar nog geen brevet) en dus togen we gisteren naar Eric op Boca om een middagje te gaan duiken. Eric was er zelf helaas niet, want vakantie, maar gelukkig had hij Michael - een waardig vervanger - opgeroepen. De jongens kregen een uurtje theorie en mochten toen de zee in.

Het is altijd erg grappig om te zien hoe die duikfles met Daniel aan de wandel gaat. Zoiets als een schooltas met een brugpieper (Jonathan)! Thuis aangekomen hebben Ties en Jonathan pannenkoeken gebakken en hebben we daarna in bed, met de airco aan de film "Welcome Home Roscoe Jenkins" gekeken. Op verzoek van Jonathan. De film is erg voorspelbaar, maar het is weleens lekker om je verstand op nul te zetten en anderhalf uur lang, gezellig met de jongens kijken. Zij vonden de film erg leuk, en waarom zou ik dan klagen...?

En daarmee is de eerste vakantieweek met Ties achter de rug. Een week waarin ik vrij had en waarin ik het nieuws van de dag gelaten heb voor wat die is. Aysheline zou gister teruggekomen zijn uit Nederland, maar zij heeft er nog een weekje aangeplakt om nog wat zaakjes te regelen.

De muizen dansen nog even door.

2 opmerkingen:

Michel zei

Hallo Dick

Sinds kort lees ik je weblog. Erg leuk en door foto en film nogal levendig. Ik ga in october ook naar het eiland, alweer voor de vijfde keer, en ben me aan het inlez(v)en. De laatste maanden duren lang maar je weblog helpt me om die door te komen. Blij te lezen dat het met Eric Wedervoort goed gaat, ik heb met hem samen eens een mooie nachtduik gemaakt op Boca Sami. De escalatie van vorige week is hoop ik de laatste in zijn soort want hier heeft werkelijk niemand iets aan. Jullie wonen mooi, ik ken de wijk. Nou hoe dan ook Keep up the good work.
Groetjes Michel Piek

Dick Drayer zei

@michel: bedankt voor je bericht. Leuk dat je (weer) komt. Mocht je in de buurt zijn, wip dan even langs.....
grt
dick