dinsdag 1 april 2008

Romario!!

Het gebeurt niet vaak, dat ik de handen op elkaar krijg voor een PSV-er. Onder Amsterdamse voetbalfans is Feyenoord veruit te preferen boven die Boeren uit Brabant.
Voor ééntje maak ik echter een uitzondering: Romario de Souza Faria.
Hij was irritant, OK, toen hij op aangeven van Bebeto op 9 juli 1994 meedeed met het Babygebaar. Dat is waar. Maar toch: Romario was een uitzonderlijke speler.

Woensdagmiddag om vier uur heb ik een ontmoeting met hem in het SDK stadion. Romario komt in het kader van een jeugdproject 3 jongetjes uit Curaçao selecteren, die een maand op stage mogen bij Fluminense in Rio de Janeiro. Als het meezit, zal hij ook participeren in een speciale 'voetbalclinic', dus kan ook ik nog wat bijleren. Romario en ik schelen drie jaar en 40 kilo, dus dat moet te doen zijn...

Donderdagavond speelt Romario een benefiet wedstrijd ten behoeve van een school voor moeilijk lerende kinderen (o.a. met het syndrome van Down) tegen een vertegenwoordigend elftal van Curaçao. Dat zijn dan andere jongens van afgelopen week tegen Nicaragua, want die spelen allemaal in Nederland.

Ben benieuwd hoe zijn Nederlands na al die jaren is....

--------------------

Op mijn nieuwssite tref je een nieuwsbericht over dit onderwerp.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dit zijn leuke dingen en Romario was een hele grote. De wedstrijd PSV-Steaua Boekarest was denk ik wel de beste die ooit in Eindhoven is gespeeld.
Het Nederlands van Romario? Probeer het eens met: "Ik ben een beetje moe"... :-)