vrijdag 28 augustus 2009

Marque, Wendy, Pim en Barryl

Het zijn weer gezellige weken op Curaçao. Niet in de laatste plaats door het bezoek van neef en nicht Marque en Wendy, met hun kinderen Pim en Barryl. Ze zijn twee weken op bezoek en komen volgende maand alweer terug, maar dan met de hele familie, dus inclusief mijn broer Henk (van wie Marque de zoon is), zijn vrouw To en zus Corrinne met aanhang

Pim is net zo oud als Jonathan en die twee zijn dan ook dikke maatjes met elkaar. Het door hun gehuurde appartment ligt vlak bij ons huis, dus een bezoekje is gauw gemaakt. Barryl is mijn prinsesje. Ze babbelt aan één stuk door en steelt ieders hart:
Zoals je op de foto kunt zien, ligt Curaçao onder een dik wolkendek. Dat was althans zondag het geval, toen we werden geraakt door een 'tropical wave'. De normale tropische buien van een halfuurtje worden dan vervangen door nog steviger buien van anderhalf uur met tussenpozen van een kwartier. Laten we die dag nou net hebben uitgekozen om met Marque en Wendy te gaan touren richting Band'abou.......

Gelukkig zijn er ook mooie dagen op Curaçao en worden we soms bezocht door één van de twee slangen die ons eiland rijk is. In een vorige post had ik er al eens over geschreven. De Curaçaose zweepslang (Liophis triscalis) heet in het Papiamento: Colebra di Kòrsou en ziet er zo uit:

De Curaçaose zweepslang is endemisch. Dat wil zeggen: hij komt alleen op Curaçao voor. Deze slang had een lengte van iets meer dan 40 centimeter, een grijsbruine kleur met drie lichtbruine strepen op zijn rug en twee strepen op zijn staart.

Dennis Braafheid, die het beest vond, durfde hem niet op te pakken. Maar ik heb ooit een item voor de radio gedaan over gevaarlijke dieren op Curaçao. Ik durfde deze wurgslang dus wel op te pakken. En als een echte Boa, kronkelde hij zich om mijn hand en hield mij in een ijzeren wurggreep:
En nu we het toch over dieren hebben. Jullie is ongetwijfeld ter ore gekomen dat er een Griend is aangepoeld op Jan Thiel Beach, vlak bij ons huis dus. Wendy heeft haar hele camera erop leeg geschoten en haalde daarmee zelfs de krant! Het beste dier, een zogenaamde Pilot Whale is zijn orientatie kwijt en wordt nu verzorgd door de mensen van Dolphin Academy. Ook Pim en Jonathan hebben zich opgegeven om op het beest te passen:

En analoog aan de autowasbeurten van mijn auto door Jonathan, zal ook deze dolfijn opknappen door zoveel aandacht en attentie......

Geen opmerkingen: