maandag 29 juni 2009

Bekende Nederlanders (....en Hongaren)

Het leuke van bij de radio werken is, dat er soms beroemdheden langs komen, die zelfs ik leuk vind. Of laat ik het beter zeggen: die zelfs ik ken. Het gebeurt me namelijk maar al te vaak, dat ik celebrities niet herken en dus ook niet weet of ik ze leuk vindt of niet....

Zo kon het eens gebeuren dat ik op het strand naast Gerard Joling lag te zonnebaden en dat Aysheline mij daar bij vertrek opmerkzaam op maakte. Nee, die had ik totaal niet herkend in zijn tanga...
En dan laat ik maar in het midden of ik Gerard Joling leuk vind of niet.

Zo was het onlangs raak op de redactie, toen Paul van Soest en Gerard Cox langskwamen. Meestal bezoeken BN-ers onze studio voor het ochtendprogramma van Pepijn Bierenbroodspot (SBS6, Reporter) en ook deze twee comedianten kwamen voor Pepijn. Rosalie, onze hoofdsales, vroeg aan Gerard of ze met hem op de foto mocht: "dat is zo leuk voor m'n moeder", zei Rosalie met een bedeesd stemmetje.
Waarop Gerard meewarig zijn hoofd schudde en zei dat het tegenwoordig droevig gesteld was met hem, nu er alleen nog foto's gemaakt werden "voor de moeders van al die mooie, jonge meiden".

Deze week was het opnieuw raak: Candy Dulfer kwam langs in de studio. Samen met vriend en manager. Nu vind ik Candy Dulfer heel erg leuk en heb ook nog weleens biertjes met haar vader gedronken in café België aan de Nieuwegracht in Utrecht, en dus zag ik mijn kans schoon voor een leuke foto. Alleen ben ik te schijterig voor mezelf (ik durfde vroeger ook nooit om een handtekening te vragen) en dus vroeg ik Candy of ze met Daniel op de foto wilde: "Da's zo leuk voor hem", wist ik te liegen. Helaas zetten 8-jarige kinderen dit soort leugentjes zelf recht door hardop te zeggen, dat-ie van zijn vader moest..........

Afijn, Daniel dus mooi op de foto bij een glimlachende en uiterst innemende Candy Dulfer.
We raken daarna even aan de praat, waarop Candy aan Daniel vraagt of hij zo van voetbal houdt? Ook zij had het oranje trico-tje om Daniel's schouders ontdekt.
Toen Daniel bevestigend antwoordde en zijn positie en elftalstand had doorgegeven, zei Candy dat haar vriend - die naast haar stond - een hele bekende voetballer was: "...uit Hongarije!".

Ik vroeg uiteraard wie hij dan wel was - ik herken immers zelfs Gerard Joling niet - en na het antwoord van Candy, dat we hier toch echt voor Belá stonden, begon Daniel opzichtig na te denken met drie vingers aan de kin en twee ogen naar het plafond.

Na enkele seconden wist hij Candy vervolgens mee te delen, dat Belá niet meer voetbalt, "want hij zit alleen nog maar in FIFA 2004...."

Ouders met kinderen boven de zes jaar herkennen ogenblikkelijk de origine van de woorden van Daniel: de Playstation! en vooral de liefde voor het spel FIFA.
En waar ik mijn kennis vroeger moest opdoen uit de papieren Winkler Prins, daar gebruiken kinderen de playstation dus voor.

Je begrijpt dat de volgende foto wél op verzoek van Daniel gemaakt werd, ondanks dat het hier dus gaat om een ex-voetballer. Of zoals Daniel mij toefluisterde: "een hele oude voetballer, Papa".

Ik wou dat ik oud was.

Geen opmerkingen: