vrijdag 10 oktober 2008

Paradise FM....

De laatste twee weken zijn hectisch geweest. Radio Paradise FM is druk op zoek naar een format voor haar uitzendingen en dat betekent veel praten, doen, evalueren.

Ik ben in de studio's omringd door muziekmensen die hun vak goed verstaan, maar die het niet altijd makkelijk vinden als er 2 minuten geen muziek wordt gedraaid (zelfs onder het nieuws willen ze een deuntje 8-(.

Ik moet als nieuwsman mijn stek dus sterk bevechten...

De radiodag begint om 6 uur en is verdeeld in blokken van 3 uur. Dat betekent dat elke drie uur een DJ verantwoordelijk is voor de inhoud van de programmering.

-De programmaleider Mark van Dale neemt het eerste blok voor zijn rekening. Om 5 uur is mijn collega Vincent de Miranda dan al begonnen op de nieuwsredactie om gedurende die 3 uur elk uur een bulletin van 3 minuten te produceren, lezen, financieel- en sport nieuws te verzorgen en de ochtenbladen door te nemen.
-Het tweede blok, van 9 tot 12 wordt gedaan door Daphne Pas. Zij combineert haar muziek met de curaçaose activiteitenkalender. Het eerste uur van haar programma heet 'het foute uur'. Daarin wordt muziek gedraaid, die volgens de muziekkenners 'absoluut fout' is. Niet toevallig mijn lievelingsuurtje, maar dat terzijde. Uiteraard elke uur 3 minuten Antillen nieuws.
-Het blok van 12 tot 3 wordt verzorgd door Ruben Barson. Ruben is een aardige jongen, die meer oog heeft voor nieuws dan de andere DJ's. Wellicht komt dat ook omdat hij op Aruba is geboren en op Curaçao getogen. In het eerste uur verzorgd de redactie - naast de reguliere bulletins - uitgewerkte nieuwsitems om 12.15/12.45/13.15/13.45. Frans Bakker heeft dan intussen collega Vincent de Miranda vervangen op de redactie.
-om 3 uur wordt Ruben afgelost door Erwin van der Bliek. Vakman pur sang. Ik zal een keer een filmpje maken als hij achter de microfoon staat. Geweldig. Met Erwin heb ik een gecombineerd uur tussen 5 en 6, waarin ik toewerk naar mijn eigen uur van 6 tot 7.

Over dat eigen uur zal ik dit weekend meer schrijven, want dat uur begint aanstaande maandag. Als je je soms hebt afgevraagd, waarom ik de laatste tijd zo weinig heb geschreven op deze blog: ik was druk bezig met de voorbereidingen voor het format van dit programma......

1 opmerking:

Anoniem zei

He Dick, veel succes met je programma! Leuk dat je nu bij een (voor mij) wat meer aansprekende zender zit, ik ga je dus vast weleens horen. Mooi vak radio maken, blijft bij mij ook altijd nog kriebelen na wat geprust bij de lokale omroep in een ver verleden.