dinsdag 14 oktober 2008

In Nederland praat je na 3 dagen boven de 30 graden over het weer én over een hittegolf. Op Curaçao praat je na drie dagen regen over het weer en over een regengolf.

Curaçao wordt geteisterd door een Tropische Depressie (nr. 15), die in de loop van de week zal aangroeien tot een orkaan van de 2e categorie. De depressie met de naam Omar zal dan vermoedelijk op de Bovenwindse Eilanden (St. Maarten, Saba en St. Eustatius) zijn.

Vandaag, overdag heeft Curaçao een ongelovelijke hoeveelheid regen gekregen. Bijna Hollands, hoe het hier de hele dag plenst. Tropische buien, maar dan de hele dag.

Paradise FM is gevestigd tegenover de Handelskade op Punda (naast de Gouverneur - voor bekenden) en zelden heb ik de golven zo hoog over de kade zien slaan. Punda liep onder water en was daarom vanaf de middag afgezet.

In de middagpauze zijn Aysheline, de jongens en ik even naar Caracasbaai en Jan Thiel, Zanzibar gegaan. We wisten niet wat we zagen: de zee kwam tot aan de bar, het rechtergedeelte was weggespoeld, de ijskasten dreven weerloos in de golven. Caracasbaai, net gerenoveerd als publiek strand, compleet vernield. De golven waren zo hoog, dat jonge planksurfers hun stekkie op Playa Kanoa (aan de wilde Noordkust) verruild hadden voor de Caracasbaai!

Ons zwembad loopt op dit moment over, hetgeen inhoudt dat er vandaag 3500 liter water ingeregend is!! (Helemaal gratis!). Ik had beloofd bij aankomst op Curaçao nooit meer over het weer te praten. Ik maak een uitzondering voor regen.

Voor Paradise FM maakte ik de volgende gespreksreportage. Voor deze weblog, de volgende videoreportage:

Geen opmerkingen: